Hoe kun je er voor zorgen dat je dromen werkelijkheid worden? Dat ga ik in dit blog vertellen door een eigen ervaring te delen.
Uitnodiging.
Een aantal weken geleden kreeg ik via de netwerkorganisatie waar ik lid van ben,( Deze organisatie heb ik bewust gekozen om mijn bedrijf op de kaart te zetten in Rotterdam) een uitnodiging om bij een netwerkmiddag bij BNR nieuwsradio in Amsterdam te zijn.
Intuïtie.
Mijn intuïtie liet me weten dat het belangrijk was om daar aanwezig te zijn, zodat ik daar iemand kon spreken voor mijn nationale bekendheid. Mijn logischeverstand zag genoeg redenen om er niet naartoe te gaan.
- Te ver weg! Amsterdam? Dat heeft geen connectie met Rotterdam!
- Midden op de dag. Kostbare tijd gaat verloren
- Hoe denk je de juiste persoon te gaan spreken?
- Waarom zou die persoon je gaan helpen?
Obstakels.
Het aanmelden kon online, dit ging fout. Ik bleef een foutmelding ontvangen op mijn aanmelding. Er stond een contactpersoon vermeld, dus ik stuurde haar een email. Geen reactie. Nogmaals geprobeerd om me online aan te melden. Hetzelfde gebeurde.
Het leek er bijna op dat het niet voor mij bestemd was om daar te zijn. Toch bleef mijn intuïtie me aangeven dat het belangrijk was om erbij te zijn.
Maandagavond laat kreeg ik de bevestiging dat mijn aanmelding akkoord was.
Hoe?
Dat ik wist wat ik daar wilde bereiken, betekent niet dat ik wist hoe ik dat ging doen.
Nu hoor ik regelmatig : “If the why is big enough the how shows up” maar ja, dat is wel lekker makkelijk gezegd.. Toch? Of niet…?
Actie.
Bij binnenkomst kon je een formulier invullen met je naam, bedrijfsnaam en je beste marketingtip. Uit de 150 deelnemers werden er 2 uitgekozen. Die mochten hun verhaal op het podium vertellen en de persoon met het meeste applaus zou winnen.
Daarvan dacht ik ook nog even : “pff, ik heb al zo vaak meegedaan aan prijsvragen, niet zo vaak gewonnen. Waarom zou ik meedoen? Maar ja, radioreclametijd winnen is wel de moeite waard om iets in te vullen.”
Dat deed ik dus. Bij het invullen van de gegevens dacht ik nog: “eigenlijk zou ik alleen al op mijn bedrijfsnaam uitgekozen kunnen worden”
WAUW.
Het programma ging van start en het moment dat 2 kandidaten bekend gemaakt werden brak aan. De man die dit aankondigde zei: “ De eerste dame zou alleen al om haar bedrijfsnaam uitgekozen kunnen worden”. “Ja, dat ben ik!” dacht ik meteen.
1 minuut later stond ik op het podium mijn verhaal te vertellen in 60 sec.
Super spannend, maar toch ging het goed! Het kon nog veel beter. Maar dat komt nog wel. Ik genoot ervan om daar te staan. Ik begon wat trillend en krakerig maar het werd snel makkelijker. De andere kandidaat was ook een vrouw.
Het applaus ging behoorlijk gelijk op! Zegt de presentator “Dit ga ik niet beslissen!” waarop de redacteur zegt. “Jullie krijgen beiden 3 reclamespotjes op de radio!”
Wauw dat is gaaf! Dat heb ik mooi geregeld! NATIONALE BEKENDHEID! Check!
Wat kun jij hiervan leren?
- Volg je intuïtie altijd! Ik zeg het vaak, maar het is ook echt zo. Ook al is het niet logisch te verklaren, je intuïtie weet wat goed voor je is. Betekent dit dat je onverantwoorde acties gaat ondernemen? Nee! Maar je kunt wel eens buiten je comfortzone stappen.
- Je kan van je ‘fouten’ alleen maar leren.
- Als het even tegenzit, geef dan niet op.
- Vertrouw erop dat de dingen die op je pad komen bijdragen aan je ontwikkeling en het behalen van je doelen.
- Dat je door in beweging te blijven en in actie te ondernemen je energie laat stromen! Dat is super van belang om uberhaupt iets te bereiken.
0 reacties