Hoe bereik je jouw doel wel?

door | 7 nov 2015 | 0 Reacties

Hoe bereik je jouw doel wel?

Wat is jouw doel? Andere baan, ander huis, verre reis? Of is jouw doel die carrière waar je als student van gedroomd hebt? Je werkt hard maar bereik je zo je doel wel? Ga je op in de waan van de dag of heb je een gericht plan?

Ik ben mijn eigen bedrijf gestart met een aantal doelen voor ogen. Ik werk super hard. Toch bleef het resultaat wat ik voor ogen had uit. Om mij heen zei men steeds: “Het opbouwen van een bedrijf doe je niet in 1 jaar en helemaal niet in jouw branche”. Ik kon daar geen genoegen mee nemen. Alles in me zei dat het mogelijk moest zijn sneller resultaat te boeken.  Ik wist dat ik het niet alleen kon en besloot hulp te zoeken. Dit heeft mij nieuwe inzichten gegeven waardoor ik beter weet wat mijn doelen zijn en wat ik er zelf aan kan doen om deze te bereiken. Ik zie in, dat ondanks dat ik heel hard werkte, ik het verkeerde pad bewandelde. Nu ik op het goede pad zit, voelt het niet meer als werken. Nu weet ik wat ik moet doen om al mijn doelen te verwezenlijken.

Al vaak een begin gemaakt maar niet vol kunnen houden? Geen idee hoe je vast houdt aan je doel? Of weet je eigenlijk niet eens hoe je een begin kan maken? Ik help je graag!

Wat kun je nu al doen om een begin te maken?

#1 Zorg voor rust. Rust? Ja, rust is van groot belang. Als je op gaat in de waan van de dag gaat Ontspanningalles aan je voorbij. Als je van meeting naar meeting rent neem je niks aan informatie op. Je kunt je niet voorbereiden, laat staan dat je adequaat kunt inspringen op de situatie. Pak voor elke meeting even een momentje van rust. Haal bewust rustig adem (een keer of 5 is goed om mee te beginnen). Loop rustig naar binnen en neem een actieve houding aan. Dus ga niet hangen! Neem ook weer een momentje van rust voor je terug loopt naar je werkplek of naar de volgende meeting. Je zult zien dat je meer resultaat haalt uit dezelfde dag!

#2 Drink voldoende water. Wat heeft dat er mee te maken? Nou alles! Als je lijf niet goed functioneert krijg je daar last van. Je gaat slechter slapen waardoor je minder geconcentreerd bent en o.a. hoofdpijn kunt krijgen. Je lijf voert afvalstoffen af via water. Dus drink minimaal 1.5 liter. Zorg voor een waterfles op je werkplek. Zorg bij langere meetings voor een korte pauze zodat je rustig een glas water kunt drinken. Na deze pauze kan iedereen ook weer met frisse energie verder. Sla geen pauze over! Gebruik deze om te drinken.

#3 Kom in beweging. Letterlijk. Loop wat vaker van je werkplek weg. Beantwoord dat mailtje van je collega persoonlijk aan zijn/haar bureau. Ga een glas water halen voor jou en je collega’s, loop wat vaker naar de printer, pak de trap i.p.v. de lift, loop naar de trein i.p.v. de metro te nemen. Elke stap telt. Het is dubbele winst.  Ten eerste is het goed voor je lichaam want lang stil zitten achter je pc is een van de slechtste dingen voor je lijf! Ten tweede geeft het rust en nieuwe energie waardoor je veel meer en beter resultaat zult boeken. Wacht niet met bewegen tot je echt geen inspiratie meer hebt of zelfs lichamelijke klachten krijgt. Beweeg elke 45 min.

Een goed resultaat start met een goed begin! Waarom wachten tot 1 januari met goede voornemens. BEGIN NU!

Succes

 

 

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.